2012/10/11

11 diena: geriausias būdas išmokti anglų kalbą ir mano istorija


Dalinuosi istorija apie tai, kaip paprasta mergaitė iš visiškai nusimokiusios ir negabios mokinės  virto geriausiai anglų kalbą  mokančia mokine klasėje, o vėliau - anglų kalbos mokytoja, nors buvo visiems "apsiskelbusi", kad mokytoja ji tai jau tikrai niekada nebus!!!
Ta mergaitė ir ta mokytoja, kaip jau supratai, esu aš.


Anglų kalbą teoriškai pradėjau mokytis 5-je klasėje, nes dažniausiai viską nusirašinėjau nuo klasiokų ir niekaip "neįsikirsdavau" elementaraus "to be" asmenavimo,  o tikrąja to žodžio prasme - 10-je, kai kitas pogrupis sulaukė griežtos senmergės mokytojos, kuri buvo nuoširdžiai atsidavusi anglų kalbai. Ėmiausi iniciatyvos: parašiau prašymą direktoriui, perėjau į stipresnį pogrupį, tuo sukeldama savosios anglistės pasipiktinimą, ir tikrai pradėjau mėgautis anglų kalbos pamokomis ir mokymusi. Anglų egzaminą išlaikiau 9-ukui (tai buvo aukščiausias pažymys klasėje) ir stojau studijuoti anglų kalbos. 
Studijuoti man patiko, o praktikos metu supratau, kad man smagu dirbti su mokiniais ir dar smagiau matyti, kaip jie ko nors išmoksta. Paskutiniais studijų metais pradėjau dirbti mokykloje, o mano pirmieji mokiniai buvo mažučiai pirmokėliai ir jau kiek paaugę penktokėliai. Laikui bėgant mokyklos ir mokinių amžius keitėsi, teko padirbėti įvairaus plauko ugdymo įstaigose ir su įvairaus plauko mokinis: nuo valstybinių vidurinių iki privačių mokyklų, gimnazijų ir kolegijų.
Nesakysiu, kur man patiko, o kur ne. Tegaubia nors koks paslapties šydas šią mano gyvenimo dalį. Būti ir dirbti mokytoja tikrai nelengva, bet  visada kartoju, kad "mūsų padėtis priklauso nuo požiūrio į ją", todėl kaip ir kiek įmanoma stengiuosi įtakoti savo mintis, savijautą, požiūrį ir darbo aplinką, kad man tai teiktų kuo daugiau džiaugsmo.
Tad šiandien esu "self - employed"/"dirbanti sau" mokytoja, kuri neturi išeiginių arba kuriai - visos dienos yra išeiginės, nes mane "veža" tai, ką darau.

O dalykai, kurie man padėjo išmokti anglų kalbą yra šie:

1. Susirašinėjimas (tikrais laiškais) su užsieniečiais (mokiausi kopijuodama jų frazes, ieškodama naujų žodžių žodyne, galvodama, kaip tinkamai pavartoti gramatiką, o svarbiausia - smagiai leisdama laiką, juk gauti laišką nuo italo ar graiko paauglei lietuvaitei buvo "kažkas tokio").
2. Namų darbų atlikimas už kitus/ kitiems (nekomentuosiu!). 
3. Knygos (filmų gauti tais laikais- 1996/98- nebuvo galimybių, tad žodyną turtinau skaitydama, skaitydama, skaitydama; kalbėti/ klausytis irgi labai svarbu, bet tuomet nelabai buvo su kuo).

4. Korepetitorius (mokykloje jo neišvengiau ir aš, turėjau gal 3 skirtingus).
5. Pats efektyviausias būdas ypač pravertė studijuojant anglų kalbą ir apie kurį papasakosiu tik tada, jeigu pasidalinsi (komentaruose apačioje) savo mokymosi būdu arba tuo, kas tau padėjo kažką išmokti.

Papildomų patarimų, kaip išmokti kalbą, suteiks šis video...



... ir šis Kerniaus straipsnis, kaip "prasilaužti" anglų kalboje.


Būk ryžtinga(s) ir atsakinga(s) už savo pokyčius ir pasiekimus! Lengva pasakyti "nemoku" ar "nesigauna". Bandyk kitą būdą, kitą mokytoją, audio ar video pamokas. Susirask hobį, apie kurį teks daug skaityti internete anglų kalba. Daryk online testus ir pratimus. Just start doing it! Just want to do it!


Apie 31 dienos projektas - Mokymosi mėnuo (2012/10) idėją skaityti čia.

1 diena - čia. 2 diena yra čia. 3 diena yra čia. 4 diena yra čia. 5 diena yra čia. 6 diena yra čia. 7 diena yra čia. 8 diena yra čia. 9 diena yra čia. 10 diena

7 komentarai:

  1. Labas,

    Papasakokite apie jūsų efektyviausią būdą, kaip išmokti anglų kalbą. Štai mano anglų kalbos mokymosi istorija: http://neknyginisvardas.blogspot.com/2011/05/kaip-mokytis-anglu-kalba-arba-mano.html

    AtsakytiPanaikinti
  2. Daug duoda ir gabumai - vieniems kalbų mokymasis sekasi be didelių pastangų, o kiti nors ir daug mokosi, bet nesėkmingai. Antrasis faktas - pastangos. Aš pvz mokykloje anglų kalbą prastai mokiaus, bet baigusi studijas - susigriebiau ir ėmiau lankyti anglų kalbos kursus (www.ames.lt). Lankau jau metus ir įdėjau tikrai daug pastangų, tai dabar rašau jau daugmaž be klaidų, susišneku irgi neblogai :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Kiekvienam žmogui, renkantis kalbos mokymosi būdą, reiktų atkreipti dėmesį į tai, ką jis mėgsta, kas patinka. Pavyzdžiui, kai kurie žmonės niekaip neprisiverčia mokytis namuose - jiems verta eiti į kursus. O kai kurie kuo puikiausiai gali mokytis ir savarankiškai, na čia nuo žmogaus priklauso. Gabiausiems galbūt užteks žiūrėti angliškus filmus, skaityti knygas ir bendrauti su užsieniečiais.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Rekomenduoju https://www.penpaland.com kalbų mainų remiantis svetainė
    Android:http://app.appsgeyser.com/Penpaland

    AtsakytiPanaikinti
  5. Man ypač susirašinėjimas ir padėjimas kitiems mokytis anglų kalbos padėjo dar geriau išmokti šios kalbos. Ir kitiems padėjau ir sau - super.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Geriausia svetainė norint NEMOKAMAI išmokti anglų kalbą yra https://www.kaipismoktianglu.lt

    AtsakytiPanaikinti
  7. mano atlikti karjeros testai parodė ką turiu veikti gyvenime.. nutariau veikti ryžtingai, ėjau į anglų kalbos pamokas ir kėliausi gyventi į užsienį. geriausias priimtas sprendimas.. o anglų kalba, kai nori, labai greitai išmokstama

    AtsakytiPanaikinti